dimarts, 28 d’octubre de 2014

Fem mapes conceptuals: Bubbl.us


Els mapes conceptuals són un bon recurs que sovint fem servir a les nostres aules.  Al blog ja n'hem parlat una mica aquí.  Avui us vull presentar bubbl.us, un programa específicament dissenyat per a crear mapes conceptuals.


 Què m'ofereix?
  • És senzill i gratuït.
  • Permet treballar en línia, sense "baixar-lo" al nostre ordinador.
  • Es pot fer servir sense registrar-se, tot i que és millor fer-ho per poder accedir a més opcions del programa.
  • El mapa es pot exportar com a imatge o bé compartir-lo a internet.
  • Permet elaborar mapes de forma col·laborativa.
Aquest és un exemple de mapa que he creat amb bubbl.us:

exemple de mapa conceptual

Com funciona?
Entra a bubbl.us.  Pots començar a treballar directament (Start Brainstorming) o bé registrar-te (sign in).  
Si el meu anglès (i el traductor de google) no m'enganyen, "sign up" és per contractar bubbl.us per una mòdica quantitat.  Crec que per començar i provar-ho, de moment no cal ;)



En el meu cas, que ja estic registrada, entro amb el nom d'usuari, la contrassenya i "Sign in".  Si no vols registrar-te, ves directament a "Start Brainstorming".
I ja podem començar a crear el nostre mapa conceptual.

Veureu que al centre ja apareix una primera "bombolla" (d'aquí el nom del programa, tot i que he trobat que aquestes bombolles s'anomenen "nodes").
Situem el cursor a sobre del node i ens apareix un menú amb el que podrem:
-> moure la bombolla el node
-> canviar-ne el color
-> canviar el color i la mida del text
-> dibuixar un connector que surti del node actual
-> afegir-hi un arxiu (només disponible per a la versió de pagament)
-> esborrar la bombolla ...el node.

com usar bubblus

Podem posar un nom al nostre mapa situant-nos a dalt a l'esquerra i sobreescrivint a sobre de "New Mind Map".
A partir d'aquí és qüestió d' anar construïnt el nostre propi mapa conceptual fins a deixar-lo al nostre gust. El podrem guardar en forma d'imatge amb l'opció "export" del menú superior.
Us aconsello entrar al programa i fer-hi alguna prova, està molt bé!!  :D
I si voleu veure com funciona en directe, mireu aquest video:



El vídeo l'he tret d'educared, una plana farcida de recursos.

4 comentaris:

  1. És una de les meves "preferides". Hi ha de tot i més!

    ResponElimina
  2. M'entanta! ja la tinc programada per treballar amb els nes/es i la PDI! ja t'explicaré què tal ha anat!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé, Mònica! Desitjant que m'ho expliquis!!

      Elimina

M'agradaria molt que deixessis un comentari.
L'objectiu del blog és compartir informació que resulti útil, si és així o si tens algun dubte, no ho sabré si no m'ho dius!!
Gràcies :-)